Ατομικές Συνεδρίες Μουσικοθεραπείας

               «Η Μουσική μπορεί να δώσει Φωνή σε αυτό που δεν μπορεί να ακουστεί,

μπορεί να μας ταξιδέψει στον κόσμο των ονείρων μας , των Αναμνήσεων μας, των Συνειρμών μας, γράφοντας ταυτόχρονα τις νότες της ύπαρξης μας»

Ηλικίες: 2 ως 10 ετών

Τι είναι η Μουσικοθεραπεία:

Η μουσικοθεραπεία είναι μια σχετικά καινούργια θεραπεία για τα ελληνικά δεδομένα, σε αντίθεση με την Αμερική, τη Μεγάλη Βρετανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπου εφαρμόζεται εδώ και 60 χρόνια. Η μουσικοθεραπεία μπορεί να προσφέρει ένα εναλλακτικό τρόπο επικοινωνίας και έκφρασης στους ανθρώπους εκείνους που η λεκτική επικοινωνία είναι ανεπαρκής ή αδύνατη ως μέσο έκφρασης.

Λαμβάνοντας υπ΄οψην ότι ο άνθρωπος είναι το μόνο ον που είναι ρυθμικό καθώς ο κτύπος της καρδιάς της μητέρας είναι ο πρώτος ρυθμός που ακούμε, το έμβρυο αναγνωρίζει τους ήχους, καθώς και το συναισθηματικό περιεχόμενό τους. Αν η μητέρα φοβάται ή είναι θυμωμένη, το έμβρυο το διαισθάνεται. Αν η μητέρα τρέφει αισθήματα στοργής και αγάπης, αυτά «περνούν» στους παλμούς της καρδιάς της και φτάνουν στο έμβρυο. Και μετά τη γέννηση, όταν το μωρό ακούσει ξανά αυτούς τους ήχους, θα τους αναγνωρίσει. Καταλήγουμε λοιπόν ότι η ανάπτυξη μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τους ήχους, το σώμα ακόμα και από την αρχή τη δημιουργίας του αντιδρά σε αυτούς ,σχηματίζεται,υπολειτουργεί, αναπνέει, για να φτάσει στην γέννηση του.

Η μουσική έχει τη δύναμη να μας συγκινεί, να μας ταξιδεύει, να μας ενεργοποιεί ή να μας χαλαρώνει και να μας «φέρνει πιο κοντά». Το βασικό εργαλείο στη μουσικοθεραπεία είναι η μουσική, ένα μέσο οικείο και αγαπητό στα παιδιά. Όλα τα παιδιά αντλούν μεγάλη ευχαρίστηση από τη συμμετοχή τους σε μουσικές δραστηριότητες ενώ παράλληλα εκπαιδεύονται σε πληθώρα δεξιοτήτων και μαθαίνουν να εκφράζονται δημιουργικά, να αισθάνονται την ύπαρξή τους, να εκφράζουν τι νιώθουν μέσα από διαφορετικά είδη μουσικής, αλλά κυρίως μέσα από τον εαυτό τους.

 

Οι συνεδρίες έχουν διάρκεια 35-45 λεπτά και απευθύνονται σε παιδιά με:

  • Αναπτυξιακές διαταραχές
  • Μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία κ.α.)
  • Προβλήματα ή απουσία Λόγου
  • Συναισθηματικές / αγχώδεις διαταραχές
  • Δυσκολία στην Κοινωνική Προσαρμογή
  • Διάσπαση προσοχής/υπερκινητικότητα
  • Διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή (αυτισμό, σύνδρομο asperger)
  • Διαταραχές στη συμπεριφορά (συχνές εκρήξεις θυμού, σχολική άρνηση)

 

Μέσω των συνεδριών το παιδί:

  • Συνειδητοποιεί και επεξεργάζεται βαθύτερα συναισθήματα, δυσκολίες, ανησυχίες και επιθυμίες του.
  • Βελτιώνει την ικανότητα του να επικεντρώνει την προσοχή του, να συγκεντρώνεται και να αλληλεπιδρά.
  • Ανακαλύπτει, εξελίσσει και αξιοποιεί την έμφυτη δημιουργική του ικανότητα.
  • Μειώνει το άγχος του, οργανώνει τη σκέψη και δομεί τον λόγο του.
  • Βελτιώνει τις επικοινωνιακές και κοινωνικές του δεξιότητες.
  • Μαθαίνει να συνεργάζεται, να εκφράζει τα συναισθήματά του με κατάλληλο τρόπο κ.ά.
  • Αναπτύσσει την ικανότητά του να δημιουργεί και να καλλιεργεί σχέσεις με άλλους ανθρώπους.
  • Χαλαρώνει και αποκτά μεγαλύτερη ενέργεια και όρεξη για δραστηριότητες ή μαθήματα που ακολουθούν.
  • Βελτιώνει την ικανότητα του να ελέγχει την παρορμητικότητά του και να διοχετεύει την ενέργειά του με δημιουργικό τρόπο.
  • Μειώνει προβληματικές συμπεριφορές.
  • Βελτιώνει τη μακροπρόθεσμη και βραχυπρόθεσμη μνήμη του.

      (οι συνεδρίες περιλαμβάνουν τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων,
      μουσικών οργάνων, ειδικά διαμορφωμένους ήχους ανά περίπτωση)

 

Οι Νόρντοφ και Ρόμπινς, πρωτοπόροι της μουσικοθεραπείας αναφέρουν:

"...Εκλαμβάνουμε αυτές τις παθολογικές εκδηλώσεις,
και μέσα από τους αυτοσχεδιασμούς...
συναντούμε το τέμπο απ' ο,τιδήποτε κάνει το παιδί -
το τέμπο του περπατήματός του, του χτυπήματος του κεφαλιού του,
του βαδίσματός του πάνω-κάτω, της κίνησης του σώματός του μπρος και πίσω...
και το δίνουμε πίσω σ’αυτό μέσα από τη μουσική,
ώστε να αποκτήσει μία νέα εμπειρία αυτού που κάνει συνήθως."

 

 

Υπεύθυνη Εργαστηρίου:

Κουτροπούλου Καλλιόπη Μουσικοθεραπεία, Υποκριτική, Μελέτη Κίνησης

Η Καλλιόπη Κουτροπούλου είναιαπόφοιτη του τμήματος LEM (Εργαστήριο μελέτης της κίνησης,τμήμα σκηνογραφίας) στην Διεθνή σχολή θεάτρου Jacque Lecoq με καθηγητές τους Fays lees lecqoq,François lecqoq, Jos Houben στο Παρίσι, έχει παρακολούθηση μαθήματα βασισμένα στην τεχνική Laban με καθηγήτρια την Κική Σελιώνη, είναι απόφοιτη της ανωτέρας σχολής δραματικης τέχνης "Αθηναϊκή σκηνή" με καθηγητές υποκριτικής τους Θεόδωρο Κάλβο, Γιάννη Ιορδανίδη,Νίκο Χαραλάμπους,Μιχάλη Καλαμπόκη και του επαγγελματικού μονοετές τμήματος μουσικοθεραπείας (ωδείο όπερα). Έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων σχετικών με το αντικείμενό της και έχει εργαστεί στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Επιπλέον, αποτελεί ένα από τα δύο ιδρυτικά μέλη της θεατρικής ομάδας ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ.